lördag 29 mars 2008

Fredagkväll i timmerkojan:
Förfest hos Aaron. Vi gör fish smiles hela kvällen. Även i Monaco.

Det här är jag:

Det här är Aaron, Susanna och Anders.

På lördagen var vi mycket trötta. Kom i säng efter Monaco klockan 06:02. Vaknade igen strax innan lunch. Drog på mig bikinin, köpte pizzabitar och frukt på vägen och gick ner till stranden. Gött.

Det här är iallafall jag, Hanna-Maria och Vanessa. Vi badade inte.

onsdag 26 mars 2008

Då kör vi igen då. Ny trimester, nya kurser, nytt språk, nya klasskamrater och ny motivation. Eller? Inte direkt... Seg start måste jag säga. Sjukt seg. Jag vill helst inte ha några kurser alls, utan mest ligga på la plage, äta nybakade croissanter till frukost utan att vågen rör sig, och gå långa promenader längs havet och åka på utflykter till vackra platser. Inte sitta i tryckade värme i skolan och skriva ett arbete om EADS och deras IFRS-anpassning. Jag skiter väl i den, jag vill jobba med marknadsföring. Så första dagen på trimestre de printemps har innehållit följande tanke: "jag kanske skulle hoppa av en kurs". Dessutom snålar jag in på färgpennor. Jag straffar mig för att jag handlat för mycket kläder. Och nu får detta gå ut över mina studier. Hade tänkt att skriva rent dagens föreläsning med fina färgpennor men nu kan jag inte det så då gör jag inget istället.
Bra va?

Jo, förresten... I måndags var vi i Antibes och Juan les Pins:


söndag 23 mars 2008

Glad påskdag på er då!

Det här är min påsksöndag:
Morgonpromenad upp till utsiktsplatsen och parken på kullen...

Jag hittade ett vattenfall

Jag hittade två helt otroliga kyrkogårdar...

Sen gick jag till stranden och solade. Mina solglasögon ser ut att ha CP-snören, men det är bara min musikmaskin.

Ikväll blir det pâques-middag. Jag gör ägg och efterrätt. Nån annan gör det andra.

Imorgon blir det förhoppningsvis mer strand, och tyvärr lite plugg. Men det måste ju göras..!

Torsdag: "Och vi ska dansa dansa hela natten lång och jag ska hälla sangria i ditt hår, hej skål!"


Fredag: Jag har en idé, vi åker på utflykt och bestiger ett berg. Eze var vackert ska ni veta. Dit ska jag åka igen. Men inte gå.

Lördag: Efter morgonjoggen blev det lite solning. På eftermiddagen/kvällen plugg.

torsdag 20 mars 2008

Finally!

Jo, så har man haft en tentavecka då. Sju tentor på fyra dagar är saftigt. Det är saftigt även om man hoppar över en. Iallafall så fick den i övrigt ganska dåliga veckan ett bra slut med en logistiktenta som borde gått finemang. På vägen hem stannade jag på fnac och köpte första säsongen av grey's anatomy "a coeur ouvert", mest för språkets skull. Den finns nämligen med franskt tal och fransk text. Mycket pedagogiskt. Dessutom köpte jag en Harry Potter. En francais!

Iallafall. I förmiddags var jag så trött att jag kände mig full. Skitgött.
Ikväll ska jag bli full. Måste tömma skallen så att nästa trimester får plats också.
Något jag INTE kommer göra ikväll är att klä ut mig till easterbitch. Det får nån annan göra. Till exempel alla stackars fattiga barn i Sverige vars föräldrar inte köper godis åt dem, så att de måste gå ut och tigga. Pinigt när man tänker efter.

Nu ska jag träffa Malin för en härlig shoppingrunda. Jag hoppas på införskaffning av både det ena och det tredje. Men framförallt nåt med färg.
Hejhopp.

söndag 16 mars 2008

22 grader och sol är bra. Mycket bra. Men inte utan solskyddsfaktor. Dessutom är det farligt när det blåser så att man inte känner hettan.

Ni kan kalla mig kräftan. Sen kan ni kalla mig flagan och sen är jag redo att bli brun. Inte röd.

Nu ska jag ha en sista genomgång med mig själv, min hjärna och mina sammanfattningar. Min och Malins genomgång var bra, kändes som att jag kunde allt men nu är det väck.

Puss hej, ses på torsdag.
Imorgon har jag tre tentor.
Idag visar väderleksrapporten att det väntas bli 22 grader och strålande sol i Nice.
Jag ska träffa Malin och prata igenom allt inför de tre tentorna imorgon. Vi ska ses på stranden. Jag ska ta på mig så lite som möjligt. Och solglasögon. Så att jag inte får den förargliga rynkan mellan brynen.

Ha det så gött i flällena, familjen Karlsson! Åk väggen åt mig en gång!!
Förresten pappa, det är sista etappen här idag i nån cykeltävling. Nästan som tour de france kanske..?
Och till gabrielle: Jag lever. Och på torsdag kommer du höra mitt firande ända till dafgårds fabriker i källby!

Jag ska förresten få påhälsning i april, ska bli lattjolajban!
Puss på er!

söndag 9 mars 2008

Ja men hoppsansa. Nu blev det visst mest bara plugg trots allt. Men bara en och en halv vecka till. Sen har Fialotta tid att leva igen. Fast det är ok att ha mycket plugg, då går tiden fort och man umgås mycket mer!

På återseende. Vi ses säkrast i dimman på torsdagen den 20 mars. Är det nåt viktigt hittar ni mig förmodligen i rum 301 på EDHEC med utsikt över start- och landningsbanan, med en hel hög papper på bordet framför mig och med röda ögon eftersom jag studerar så att ögona blör.

hej.

onsdag 5 mars 2008

Imorse höll jag på att hälsa på en man på bussen. Han såg nämligen precis ut som Anders Borg, ni vet Sveriges finansminister. För honom hade jag ju hälsat på om jag träffat honom på bussen hemma i Göteborg. Eller?

Sen har jag kommit på en sak som absolut inte hör hemma på den här bloggen men ändå... De rynkor man får när man blir gammal bör man kunna styra. Om jag sitter i solen hela dagen får jag en rynka mellan ögonen, det vill jag inte ha, så om jag nu ska sitta i solen hela dagen kommer jag att blunda eller ha solglasögon. Dessutom ser glada rynkor trevligare ut än arga rynkor, så jag kommer att le och se glad ut så mycket jag bara kan. Så om ni ser en jävligt glad typ som sitter i solen och blundar så är det inget pucko, det är faktiskt bara en människa som tänker framåt i tiden och försöker förbättra den framtida utsikten för sina nära och kära.



Nu så kom det fler bilder från Menton och citronfesten. Väl värt att förtydliga är att man INTE blev sur vid besöket.

tisdag 4 mars 2008

Fête du citron, Menton


1. Skolan är sjuk. På riktigt. Ska just börja en ny kurs, en och en halv vecka innan finals. Smart drag? Tveksamt.
2. Idag var jag i skolan i tio eller elva timmar. Jag skapade ett företag, på franska, tillsammans med tre andra. Vi ska numera öppna en salladsbar. Observera att det tar ca 10 timmar att skapa ett företag. Inte mer.
3. Jag har just ätit baguette och boursin. Fy fan va gött det va!
4. Just nu letar jag fakta inför en presentation som ska hållas nästa vecka. Den kommer att handla om vin och Frankrike. Jojo..
5. Om ett par veckor är finals över. Jag längtar dit.

söndag 2 mars 2008

Medan ni glor på ett vintrigt dalarna på TV hela dagen så åker jag till Menton och njuter av solen. Förresten, mamma, vi kanske kan prata om att skicka ner sommarkläder och sandaler? ;)