jo, nu ska ni få höra!
Idag åkte Erica hem efter ett femdagarsbesök på rivieran. Jag har haft jätteroligt och mysigt och vi har hunnit med en hel del. Mycket strosande i Nice, en tur till en superfin strand i Cap d'Ail, fyra Pan Bagnat, en tur till St Paul de Vence, en dag på stranden, en trerättersmiddag, goda sallader och god kakaosorbet på Fenocchio, god efterrätt på la Favola och en del kortspel.
Helt klart fem toppendagar! Jag hade iofs skola hela dagen igår, men vi strosade på kvällen istället :)
Den 27 april badade jag i Medelhavet. Bildbevis kommer.
Den 24 april såg jag både Nadal och Federer spela tennis på central court i Monaco.
Jag har åtta dagar kvar i skolan, och bara en till kurs som ska börja.
Jag borde skaffa mig en hobby. Eller ja, jag ska ha självstudier här nere nu, i hur man tar det piano. Det ska faktiskt bli riktigt gött!
Kan ju självklart börja plugga Nordeagrejer, men det kanske kan bli strandlektyren!? Nu ska jag iallafall mest bara njuta! :)
Snart kommer min karl hit också, vi ska på utflykt som heter duga.. Troppan får se upp i pingst!
Idag kommer min syster hem från Asien/Australienresan. Jag saknar henne så att jag går sönder nästan.
tisdag 29 april 2008
tisdag 22 april 2008
Det var ju det där med skolan också..
Idag åkte jag till EDHEC för att ta hand om lite saker. Fixa med lite scanning, lite reserapport och lite utskrifter. Sitter i godan ro i datasalen när en av mina fd franska klasskamrater, Claire, frågar om jag kollat mina "notes". Ehm, nej. Je ne savait pas qu'il est là. Men de var där och jag gick och tittade men först sa jag shitshitshitshitshit.
Det var inte så shitty alls faktiskt.
Det var inga stora marginaler jag hade att leka med, men jag klarade dem, allihop av de som var uppe på väggen för allmän beskådning idag.
Kvar att vänta på är finansen (som jag borde få ungefär noll på eftersom jag inte ens gjorde tentan) och min valbara kurs, samt slutbetyget på Logistikkursen.
Jag är lite chockad tror jag. Men det gör inget.
Sen fortsatte jag med mitt fixande och sen tog jag bussen hem med Malin och sen lagade jag köttfärssås.
Idag åkte jag till EDHEC för att ta hand om lite saker. Fixa med lite scanning, lite reserapport och lite utskrifter. Sitter i godan ro i datasalen när en av mina fd franska klasskamrater, Claire, frågar om jag kollat mina "notes". Ehm, nej. Je ne savait pas qu'il est là. Men de var där och jag gick och tittade men först sa jag shitshitshitshitshit.
Det var inte så shitty alls faktiskt.
Det var inga stora marginaler jag hade att leka med, men jag klarade dem, allihop av de som var uppe på väggen för allmän beskådning idag.
Kvar att vänta på är finansen (som jag borde få ungefär noll på eftersom jag inte ens gjorde tentan) och min valbara kurs, samt slutbetyget på Logistikkursen.
Jag är lite chockad tror jag. Men det gör inget.
Sen fortsatte jag med mitt fixande och sen tog jag bussen hem med Malin och sen lagade jag köttfärssås.
söndag 20 april 2008
sicket liv man lever!!
Jag skulle vilja säga tre saker:
1. Kolla central court, läckrare bakgrund får man väl leta efter!?
2. Heja Balleret! Monacos hemmahopp gick vidare.
3. Jag och Malin fick nypa varandra i armen flera gånger och försäkra oss att vi faktiskt var på Monte Carlo Country Club och kollade tennis. Nadal var också där men vi var mer intresserade av matcherna än honom.
1. Kolla central court, läckrare bakgrund får man väl leta efter!?
fredag 18 april 2008
När det bara är ca två månader kvar här har jag lyckats finna något fil-liknande att smaska på till frukost eller mellanmål. Det heter lait fermenté och betyder alltså jäst mjölk. Fint det.
Vinet på Wayne's igår kostade 9 euro flaskan och smakade också jäst. Men det blev ju roligt iallafall. Idag är det Price and Retail Management som ska pluggas. Och så ska jag dricka massor av vatten. Sjukt kul.
Vinet på Wayne's igår kostade 9 euro flaskan och smakade också jäst. Men det blev ju roligt iallafall. Idag är det Price and Retail Management som ska pluggas. Och så ska jag dricka massor av vatten. Sjukt kul.
onsdag 16 april 2008
Jag har haft lite lov. Då åkte jag hem till Sverige och hade en skön vecka med soffhäng, god mat, vänner, familj och kärlek. Fixade också med lägenhet så nu har jag det klart för inflytt när jag kommer hem från la France! På resan ned till Nice fick jag med mig min mor och bror som stannade mellan fredag och tisdag. Vi hade riktigt mysigt och tog det mest lugnt. Jag och Axel körde en shoppingrunda i Cannes på lördagen när mamman hade fått i sig dåliga skaldjur. Vädret var inte särskilt priviligierande, men lite beachhäng blev det, trots Axels protester. Men vi fick på honom mina inlines så fick han hålla till på promenaden när jag och mor låg och gottade oss.
Iallafall så har vi ätit god mat. På La Tapenade provade jag Canard (anka) och det var gött! La Favola på Cours Saleya var vi också på och fick god pasta och sallad. Sen har vi ätit smaskiga glassar från Crema di Gelato här utanför. Tur att de är så förbaskat dyra, annars hade jag lätt blivit en boll här.
Det är lite lugnare här nere nu, i skolan alltså. Det har både fördelar och nackdelar. Jag blir lite rastlös och vet inte vad jag ska göra och har alldeles för mycket tid att ägna åt hemlängtan... Ska försöka lägga den på att plugga istället, snart får jag en massa besök och då kommer det inte bli mycket gjort!! Idag gick jag till ett bibliotek efter skolan och imorgon ska jag också plugga nånstans. Är helt ledig från lektioner imorgon men det blir sjukt tråkigt att sitta inne i lht och uggla hela dagen så nånstans ska jag bege mig. Dock verkar det bli regn, så ingen strand...
Oh! Jag har fått biljetter till Masters tennisen i Monte Carlo av min bank! Två stycken! Så på lödag (första dagen på turneringen) ska jag och Malin dit och sitta på läktaren vid Court Centrale och vrida huvudet fram och tillbaka!!
Puss på er! Saknar er!
Iallafall så har vi ätit god mat. På La Tapenade provade jag Canard (anka) och det var gött! La Favola på Cours Saleya var vi också på och fick god pasta och sallad. Sen har vi ätit smaskiga glassar från Crema di Gelato här utanför. Tur att de är så förbaskat dyra, annars hade jag lätt blivit en boll här.
Det är lite lugnare här nere nu, i skolan alltså. Det har både fördelar och nackdelar. Jag blir lite rastlös och vet inte vad jag ska göra och har alldeles för mycket tid att ägna åt hemlängtan... Ska försöka lägga den på att plugga istället, snart får jag en massa besök och då kommer det inte bli mycket gjort!! Idag gick jag till ett bibliotek efter skolan och imorgon ska jag också plugga nånstans. Är helt ledig från lektioner imorgon men det blir sjukt tråkigt att sitta inne i lht och uggla hela dagen så nånstans ska jag bege mig. Dock verkar det bli regn, så ingen strand...
Oh! Jag har fått biljetter till Masters tennisen i Monte Carlo av min bank! Två stycken! Så på lödag (första dagen på turneringen) ska jag och Malin dit och sitta på läktaren vid Court Centrale och vrida huvudet fram och tillbaka!!
Puss på er! Saknar er!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)