I'm home.
I'm home.
I'm home.
måndag 16 juni 2008
onsdag 11 juni 2008
Idag har jag haft tenta. Den sista. Det gick nog bra.
Ikväll är det fest. Nånstans norr om Antibes, man åker buss och det är småvägar. Och open bar. Några av mina erasmusvänner ska citat, bli så fulla att de hamnar på sjukhus, slut citat. Idioter säger jag. Men vissa är födda 1988 och behöver festa av sig lite, en annan är ju fyra år före, och ett extra för att man är tjej.
Imorgon är det ledigt, förhoppningsvis lite strand och så en del fixande att göra innan hemfärden på söndag.
En sak jag inte kommer sakna här är idioter som står utanför på gatan med bilen på tomgång och tutar i femton minuter. Det blir liksom inte bättre, kan man inte förstå det? Nej, fransmän är en del annorlunda. De är lata och det krävs tre personer (med lön) som byter säck i papperskorgen på stranden.
En sak jag kommer sakna är glassen på crema di gelato. Igår smakade jag på vit choklad. Säger inget mer.
Det är svårt att fatta att det är över. Eller ja, det är ju inte över för det kommer alltid finnas kvar. Alla man träffat och allt man gjort och varit med om. Det finns kvar, som minnen och i album på facebook. Men ändå...
Ska väl inte börja oja mig redan, har ju flera dagar kvar på mig att supa in det bästa av rivieran.
Det skulle innebära att jag äter croissant och café au lait till frukost, går på strandpromenaden, ligger och solar och badar, äter pan bagnat eller salade nicoise till lunch, tar en till tre glassar om dagen på crema di gelato, dricker iskallt rosévin, piffar och njuter av livet.
Längtar efter er nu!
Ikväll är det fest. Nånstans norr om Antibes, man åker buss och det är småvägar. Och open bar. Några av mina erasmusvänner ska citat, bli så fulla att de hamnar på sjukhus, slut citat. Idioter säger jag. Men vissa är födda 1988 och behöver festa av sig lite, en annan är ju fyra år före, och ett extra för att man är tjej.
Imorgon är det ledigt, förhoppningsvis lite strand och så en del fixande att göra innan hemfärden på söndag.
En sak jag inte kommer sakna här är idioter som står utanför på gatan med bilen på tomgång och tutar i femton minuter. Det blir liksom inte bättre, kan man inte förstå det? Nej, fransmän är en del annorlunda. De är lata och det krävs tre personer (med lön) som byter säck i papperskorgen på stranden.
En sak jag kommer sakna är glassen på crema di gelato. Igår smakade jag på vit choklad. Säger inget mer.
Det är svårt att fatta att det är över. Eller ja, det är ju inte över för det kommer alltid finnas kvar. Alla man träffat och allt man gjort och varit med om. Det finns kvar, som minnen och i album på facebook. Men ändå...
Ska väl inte börja oja mig redan, har ju flera dagar kvar på mig att supa in det bästa av rivieran.
Det skulle innebära att jag äter croissant och café au lait till frukost, går på strandpromenaden, ligger och solar och badar, äter pan bagnat eller salade nicoise till lunch, tar en till tre glassar om dagen på crema di gelato, dricker iskallt rosévin, piffar och njuter av livet.
Längtar efter er nu!
söndag 1 juni 2008
Vi leker Sally. Ni vet hon som går in skor och jobbar på bibliotek.
Emma och Sofia ute på Jimmy'z.
Igår passade vi på att festa loss lite.
Vi åkte till Monaco och gick på Le Jimmy'z. Le Jimmy's brukar vara hänget för Paris Hilton, Bono, Bob Sinclair och andra celebriteter. Igår fick de nöja sig med Sofia från Lish. Inte fy skam det heller!
Det var värt det, så att säga. Till Jimmy'z går jag gärna igen, men då skulle jag föredra att bo på hotellet bredvid, för att slippa jaga bussar och vänta på bussar och komma hem klockan fem.
Idag blir en otroligt oproduktiv dag. Jag ska se på SATC och fika. Inget mer.
Vi åkte till Monaco och gick på Le Jimmy'z. Le Jimmy's brukar vara hänget för Paris Hilton, Bono, Bob Sinclair och andra celebriteter. Igår fick de nöja sig med Sofia från Lish. Inte fy skam det heller!
Det var värt det, så att säga. Till Jimmy'z går jag gärna igen, men då skulle jag föredra att bo på hotellet bredvid, för att slippa jaga bussar och vänta på bussar och komma hem klockan fem.
Idag blir en otroligt oproduktiv dag. Jag ska se på SATC och fika. Inget mer.
torsdag 29 maj 2008
Bonjour à tous!
Sitter just nu i skolan och "pluggar". Inatt kunde jag atminsotne sova gott, sa jag vaknade utvilad i morse. Piggheten holl sig till lunch, efter en sallad med lax och avocado (den ni, mina salladsvanner!!) atergick jag till biblioteket och somnade. Visserligen bara ett par latar som hann spelas i iRivern innan jag vaknade men det var mycket skont. Kanske till och med valbehovligt. Nu ar jag en san dar utbytesstudent som sover i biblioteket...
Jag har tre timmar kvar har idag, sen ska vi pa SEX AND THE CITY - Le Film, som alltsa har premiar i detta u-land innan den har premiar i Sverige. Den hade premiar igar men pga bristande information i Nice Matin (aka dagstidningen) sa missade vi chansen.
Googlar for ovrigt pa priskorridorer vilket kan vara en mkt anvandbar strategi da man sysslar med internationell forsaljning. Emellanat bladdras aven i HBR (Harvard Business Review) som jag tror jag ska borja bladdra i pa en mer regelbunden basis. Sarskilt sahar innan tentorna...
Sitter just nu i skolan och "pluggar". Inatt kunde jag atminsotne sova gott, sa jag vaknade utvilad i morse. Piggheten holl sig till lunch, efter en sallad med lax och avocado (den ni, mina salladsvanner!!) atergick jag till biblioteket och somnade. Visserligen bara ett par latar som hann spelas i iRivern innan jag vaknade men det var mycket skont. Kanske till och med valbehovligt. Nu ar jag en san dar utbytesstudent som sover i biblioteket...
Jag har tre timmar kvar har idag, sen ska vi pa SEX AND THE CITY - Le Film, som alltsa har premiar i detta u-land innan den har premiar i Sverige. Den hade premiar igar men pga bristande information i Nice Matin (aka dagstidningen) sa missade vi chansen.
Googlar for ovrigt pa priskorridorer vilket kan vara en mkt anvandbar strategi da man sysslar med internationell forsaljning. Emellanat bladdras aven i HBR (Harvard Business Review) som jag tror jag ska borja bladdra i pa en mer regelbunden basis. Sarskilt sahar innan tentorna...
onsdag 28 maj 2008
För övrigt har jag sett tre avsnitt Sex and the City idag. Såååå bra. Jag ska se på tv när jag kommer hem.
Och nej,jag ser inte på dem på franska. Det är bara en ursäkt för att jag ska få köpa dem. Men det är ju bra att ha dem på franska ifall om att man får för sig att vara ännu mer ambitiös än man redan är.
Och nej,jag ser inte på dem på franska. Det är bara en ursäkt för att jag ska få köpa dem. Men det är ju bra att ha dem på franska ifall om att man får för sig att vara ännu mer ambitiös än man redan är.
Har, tisdagen till ära, fått i mig två glas bubbligt vin. Sen dansade jag, Emma och Malin med EDHECs koloni av indiska studenter som är här för en sommarkurs. På Waynes är dansgolvet ytterst begränsat, till ca 8 kvadratmeter, plus en del bord. De i runda tal 10 000 indierna (läs 18) har sannolikt inte sett ett coverband spela live tidigare. Många av dem dansade som om de vore i trans. Dock utan någon som helst känsla for takt eller rytm. Vi tyckte de såg fantastiskt roliga ut och ville joina deras gang, sa det gjorde vi. Vi holl ut en halv låt, The One, sen pallade vi inte trycket. Trycket från 10 000 indier (läs återigen 18) som var fulla (kanske för första eller andra gången i sitt liv upptäckte vi, då senare på kvällskvisten fann en indier som satt utslagen utanför puben och en annan som klappade honom på huvudet och sa något som jag tror betydde "det ordnar sig.") och hoppade och studsade och dansade med armarna i vädret. Dessutom luktade de en blandning av indisk mat och svett. Kanske hade de haft eating competition på nåt indiskt hak innan..
Nu är klockan 00:22, jag ska plugga imorgon, kanske från 10, eller kanske från 11 och så länge som jag orkar.
Det är varmare ute än inne. Försöker få in frisk luft i mitt rum så att jag kan få lägga mig i en sval säng, det känns omöjligt.
Jag vill hem till Sverige. Tänk och ta en grillad korv med bröd nu. Eller en burgertallrik på torngrillen, med pommes med extra krydda. Och sen när man kommer hem svepa tre glas kall mjölk och värma en bulle i mikron. Fyfan. Mindre än tre veckor kvar. Ses då!
Nu är klockan 00:22, jag ska plugga imorgon, kanske från 10, eller kanske från 11 och så länge som jag orkar.
Det är varmare ute än inne. Försöker få in frisk luft i mitt rum så att jag kan få lägga mig i en sval säng, det känns omöjligt.
Jag vill hem till Sverige. Tänk och ta en grillad korv med bröd nu. Eller en burgertallrik på torngrillen, med pommes med extra krydda. Och sen när man kommer hem svepa tre glas kall mjölk och värma en bulle i mikron. Fyfan. Mindre än tre veckor kvar. Ses då!
måndag 26 maj 2008
Vad ska man säga? Tre veckor kvar, det är snart juni och vädret är piss. Det har nu regnat i tre dagar. Minst.
Igår gjorde vi grupparbete till klockan 22 på kvällen. Idag har jag gjort ärenden och nu ska jag åka till skolan. Återigen betydligt mycket senare än vad som var tänkt från början, men skit samma.
Förra veckan var jag i cannes igen, och då såg jag Brad Pitt och hans bitch Angelina Jolie. Hon var stor som ett hus med två ungar i magen.
Jag längtar efter kanelbullar och kall mellanmjölk. bara så ni vet!
Igår gjorde vi grupparbete till klockan 22 på kvällen. Idag har jag gjort ärenden och nu ska jag åka till skolan. Återigen betydligt mycket senare än vad som var tänkt från början, men skit samma.
Förra veckan var jag i cannes igen, och då såg jag Brad Pitt och hans bitch Angelina Jolie. Hon var stor som ett hus med två ungar i magen.
Jag längtar efter kanelbullar och kall mellanmjölk. bara så ni vet!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)