Bonjour à tous!
Sitter just nu i skolan och "pluggar". Inatt kunde jag atminsotne sova gott, sa jag vaknade utvilad i morse. Piggheten holl sig till lunch, efter en sallad med lax och avocado (den ni, mina salladsvanner!!) atergick jag till biblioteket och somnade. Visserligen bara ett par latar som hann spelas i iRivern innan jag vaknade men det var mycket skont. Kanske till och med valbehovligt. Nu ar jag en san dar utbytesstudent som sover i biblioteket...
Jag har tre timmar kvar har idag, sen ska vi pa SEX AND THE CITY - Le Film, som alltsa har premiar i detta u-land innan den har premiar i Sverige. Den hade premiar igar men pga bristande information i Nice Matin (aka dagstidningen) sa missade vi chansen.
Googlar for ovrigt pa priskorridorer vilket kan vara en mkt anvandbar strategi da man sysslar med internationell forsaljning. Emellanat bladdras aven i HBR (Harvard Business Review) som jag tror jag ska borja bladdra i pa en mer regelbunden basis. Sarskilt sahar innan tentorna...
torsdag 29 maj 2008
onsdag 28 maj 2008
För övrigt har jag sett tre avsnitt Sex and the City idag. Såååå bra. Jag ska se på tv när jag kommer hem.
Och nej,jag ser inte på dem på franska. Det är bara en ursäkt för att jag ska få köpa dem. Men det är ju bra att ha dem på franska ifall om att man får för sig att vara ännu mer ambitiös än man redan är.
Och nej,jag ser inte på dem på franska. Det är bara en ursäkt för att jag ska få köpa dem. Men det är ju bra att ha dem på franska ifall om att man får för sig att vara ännu mer ambitiös än man redan är.
Har, tisdagen till ära, fått i mig två glas bubbligt vin. Sen dansade jag, Emma och Malin med EDHECs koloni av indiska studenter som är här för en sommarkurs. På Waynes är dansgolvet ytterst begränsat, till ca 8 kvadratmeter, plus en del bord. De i runda tal 10 000 indierna (läs 18) har sannolikt inte sett ett coverband spela live tidigare. Många av dem dansade som om de vore i trans. Dock utan någon som helst känsla for takt eller rytm. Vi tyckte de såg fantastiskt roliga ut och ville joina deras gang, sa det gjorde vi. Vi holl ut en halv låt, The One, sen pallade vi inte trycket. Trycket från 10 000 indier (läs återigen 18) som var fulla (kanske för första eller andra gången i sitt liv upptäckte vi, då senare på kvällskvisten fann en indier som satt utslagen utanför puben och en annan som klappade honom på huvudet och sa något som jag tror betydde "det ordnar sig.") och hoppade och studsade och dansade med armarna i vädret. Dessutom luktade de en blandning av indisk mat och svett. Kanske hade de haft eating competition på nåt indiskt hak innan..
Nu är klockan 00:22, jag ska plugga imorgon, kanske från 10, eller kanske från 11 och så länge som jag orkar.
Det är varmare ute än inne. Försöker få in frisk luft i mitt rum så att jag kan få lägga mig i en sval säng, det känns omöjligt.
Jag vill hem till Sverige. Tänk och ta en grillad korv med bröd nu. Eller en burgertallrik på torngrillen, med pommes med extra krydda. Och sen när man kommer hem svepa tre glas kall mjölk och värma en bulle i mikron. Fyfan. Mindre än tre veckor kvar. Ses då!
Nu är klockan 00:22, jag ska plugga imorgon, kanske från 10, eller kanske från 11 och så länge som jag orkar.
Det är varmare ute än inne. Försöker få in frisk luft i mitt rum så att jag kan få lägga mig i en sval säng, det känns omöjligt.
Jag vill hem till Sverige. Tänk och ta en grillad korv med bröd nu. Eller en burgertallrik på torngrillen, med pommes med extra krydda. Och sen när man kommer hem svepa tre glas kall mjölk och värma en bulle i mikron. Fyfan. Mindre än tre veckor kvar. Ses då!
måndag 26 maj 2008
Vad ska man säga? Tre veckor kvar, det är snart juni och vädret är piss. Det har nu regnat i tre dagar. Minst.
Igår gjorde vi grupparbete till klockan 22 på kvällen. Idag har jag gjort ärenden och nu ska jag åka till skolan. Återigen betydligt mycket senare än vad som var tänkt från början, men skit samma.
Förra veckan var jag i cannes igen, och då såg jag Brad Pitt och hans bitch Angelina Jolie. Hon var stor som ett hus med två ungar i magen.
Jag längtar efter kanelbullar och kall mellanmjölk. bara så ni vet!
Igår gjorde vi grupparbete till klockan 22 på kvällen. Idag har jag gjort ärenden och nu ska jag åka till skolan. Återigen betydligt mycket senare än vad som var tänkt från början, men skit samma.
Förra veckan var jag i cannes igen, och då såg jag Brad Pitt och hans bitch Angelina Jolie. Hon var stor som ett hus med två ungar i magen.
Jag längtar efter kanelbullar och kall mellanmjölk. bara så ni vet!
lördag 17 maj 2008
När man är bakis på Rivieran och det är tråkigt väder så kan man göra följande:
Äta frukost på ett café klockan 12, gå till en turkbutik och köpa ett par illrosa klackskor med öppen tå för 10 euro, gå hem och fräscha upp sig och åka till Cannes.
I Cannes kan man gå på croisetten och spana på folk, stå vid röda mattan och se Woody Allen och Penelope Cruz för att sedan strosa vidare till hamnen. I hamnen springer man inte allt som oftast på Mischa Barton, men det gjorde vi idag. Vi utväxlade ord, jag och Mischa. Hon sa "OK guys, if I stay here now, will you leave me alone on my walk?" Jag sa "okej."
Kanske pratade hon med de fem paparazzifotograferna, men jag tror inte det.
Äta frukost på ett café klockan 12, gå till en turkbutik och köpa ett par illrosa klackskor med öppen tå för 10 euro, gå hem och fräscha upp sig och åka till Cannes.
I Cannes kan man gå på croisetten och spana på folk, stå vid röda mattan och se Woody Allen och Penelope Cruz för att sedan strosa vidare till hamnen. I hamnen springer man inte allt som oftast på Mischa Barton, men det gjorde vi idag. Vi utväxlade ord, jag och Mischa. Hon sa "OK guys, if I stay here now, will you leave me alone on my walk?" Jag sa "okej."
Kanske pratade hon med de fem paparazzifotograferna, men jag tror inte det.
tisdag 13 maj 2008
måndag 12 maj 2008
Jo, N var här förra veckan. Vi hade toppen. Tyvärr dog min digitalkamera efter sju bilder så jag har inte så mycket att visa upp. Men vi käkade gott i Cannes, bodde på mysigt hotell i St Tropez, solade, badade och njöt av livet. Vi var i Monaco och glodde på vaktavlösningen och historical grand prix, åkte tåg till Villefranche och låg på stranden igen, och sen åt vi middag i hamnen. Det var mys. Bara mys.
Jag ska verkligen göra mitt allra bästa för att inte klaga eller gnälla. Jag vet att jag klagar och gnäller och att det inte blir bättre för det utan av att jag tar tag i saker och ting och är lite påhittig för att fördriva tiden. Det är, som sagt, jäkligt lugnt här just nu. För lugnt. Man blir ineffektiv och rastlös och stressad för att man inte gör något även om man känner att man borde göra något. Så känner iallafall alla svenska tjejer. (fröknarna duktig...) Vi är så uttråkade att det enda vi gör är att äta. Typ. Jag går alltid till köksskåpen när jag har tråkigt. Att man sedan går promenader både morgon och kväll för att döda tid gör inte mycket för att förbränna kalorierna... Men iallafall. Det är ju gott att äta!
Men nu ska jag försöka ta tag i det där så att man håller sig lite sysselsatt så att tiden går lite fort. Ikväll ska jag nog på köttbullemiddag, och om inte så ska jag laga ratatouille och lax. Dessutom ska jag göra lite research inför ett grupparbete. Imorgon blir det banken, städning av lägenheten och sen till skolan och studera. På onsdag har jag tre timmar föreläsning som jag ser fram emot oerhört. Typ..
Idag har jag förresten också sysselsatt mig. Gått på marknaden och försökt hitta roliga saker, käkat lunch på stranden med klasskamrater, handlat mat på monoprix två gånger (och tvättmedel, vilket innebar att jag fick stå en hel kvart för att förstå alla olika varianter eftersom de inte hade den sorten jag hade sist, men det var ju bra för då försvann lite tid helt utan att jag tänkte på det!)
=)
Men nu ska jag försöka ta tag i det där så att man håller sig lite sysselsatt så att tiden går lite fort. Ikväll ska jag nog på köttbullemiddag, och om inte så ska jag laga ratatouille och lax. Dessutom ska jag göra lite research inför ett grupparbete. Imorgon blir det banken, städning av lägenheten och sen till skolan och studera. På onsdag har jag tre timmar föreläsning som jag ser fram emot oerhört. Typ..
Idag har jag förresten också sysselsatt mig. Gått på marknaden och försökt hitta roliga saker, käkat lunch på stranden med klasskamrater, handlat mat på monoprix två gånger (och tvättmedel, vilket innebar att jag fick stå en hel kvart för att förstå alla olika varianter eftersom de inte hade den sorten jag hade sist, men det var ju bra för då försvann lite tid helt utan att jag tänkte på det!)
=)
fredag 2 maj 2008
Brad och Angelina är här. Jag skiter i Angelina egentligen. Vill mest bara säga till Brad att han gjorde ett misstag när han lämnade min hårkompis Jennifer Aniston.
Men vi träffade dem inte. Bussen slutade gå till Cap Ferrat redan vid åtta och då hade vi ju inte hunnit med middagen! Jag, Emma, Susanna, Hanna och Aaron tog tåget till Beaulieu sur Mer istället, det ligger asnära St Jean Cap Ferrat där Brad och Angelina har varit sen februari (utan att säga till, men de letar hus och sjukhus för att föda nån unge på.. Varöfr man väljer franska sjukhus är för mig helt obegripligt. Men Angelina är väl obegriplig också. ) Vi hittade en sjysst restaurang i hamnen, men det var fullt. Men så sprang kyparen efter oss och hade fixat ett bord. Jag åt nån svampravioli med tryffelkräm. Gott, men kanske sista gången jag äter ravioli och gräddsås på restaurang. Hur som helst luktar jag fortfarande tryffel.
Nu är jag hemma i mitt rum och min säng ser mycket skön ut.. Jag puffade täcket förut när jag "bäddade"...
Imorgon är det ärenden och plugg som gäller för mig. Oavsett väderleken. Så jäkla omotiverad men vad ska jag göra? I kind of have to...
Puss hej.
Men vi träffade dem inte. Bussen slutade gå till Cap Ferrat redan vid åtta och då hade vi ju inte hunnit med middagen! Jag, Emma, Susanna, Hanna och Aaron tog tåget till Beaulieu sur Mer istället, det ligger asnära St Jean Cap Ferrat där Brad och Angelina har varit sen februari (utan att säga till, men de letar hus och sjukhus för att föda nån unge på.. Varöfr man väljer franska sjukhus är för mig helt obegripligt. Men Angelina är väl obegriplig också. ) Vi hittade en sjysst restaurang i hamnen, men det var fullt. Men så sprang kyparen efter oss och hade fixat ett bord. Jag åt nån svampravioli med tryffelkräm. Gott, men kanske sista gången jag äter ravioli och gräddsås på restaurang. Hur som helst luktar jag fortfarande tryffel.
Nu är jag hemma i mitt rum och min säng ser mycket skön ut.. Jag puffade täcket förut när jag "bäddade"...
Imorgon är det ärenden och plugg som gäller för mig. Oavsett väderleken. Så jäkla omotiverad men vad ska jag göra? I kind of have to...
Puss hej.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


