I'm home.
I'm home.
I'm home.
måndag 16 juni 2008
onsdag 11 juni 2008
Idag har jag haft tenta. Den sista. Det gick nog bra.
Ikväll är det fest. Nånstans norr om Antibes, man åker buss och det är småvägar. Och open bar. Några av mina erasmusvänner ska citat, bli så fulla att de hamnar på sjukhus, slut citat. Idioter säger jag. Men vissa är födda 1988 och behöver festa av sig lite, en annan är ju fyra år före, och ett extra för att man är tjej.
Imorgon är det ledigt, förhoppningsvis lite strand och så en del fixande att göra innan hemfärden på söndag.
En sak jag inte kommer sakna här är idioter som står utanför på gatan med bilen på tomgång och tutar i femton minuter. Det blir liksom inte bättre, kan man inte förstå det? Nej, fransmän är en del annorlunda. De är lata och det krävs tre personer (med lön) som byter säck i papperskorgen på stranden.
En sak jag kommer sakna är glassen på crema di gelato. Igår smakade jag på vit choklad. Säger inget mer.
Det är svårt att fatta att det är över. Eller ja, det är ju inte över för det kommer alltid finnas kvar. Alla man träffat och allt man gjort och varit med om. Det finns kvar, som minnen och i album på facebook. Men ändå...
Ska väl inte börja oja mig redan, har ju flera dagar kvar på mig att supa in det bästa av rivieran.
Det skulle innebära att jag äter croissant och café au lait till frukost, går på strandpromenaden, ligger och solar och badar, äter pan bagnat eller salade nicoise till lunch, tar en till tre glassar om dagen på crema di gelato, dricker iskallt rosévin, piffar och njuter av livet.
Längtar efter er nu!
Ikväll är det fest. Nånstans norr om Antibes, man åker buss och det är småvägar. Och open bar. Några av mina erasmusvänner ska citat, bli så fulla att de hamnar på sjukhus, slut citat. Idioter säger jag. Men vissa är födda 1988 och behöver festa av sig lite, en annan är ju fyra år före, och ett extra för att man är tjej.
Imorgon är det ledigt, förhoppningsvis lite strand och så en del fixande att göra innan hemfärden på söndag.
En sak jag inte kommer sakna här är idioter som står utanför på gatan med bilen på tomgång och tutar i femton minuter. Det blir liksom inte bättre, kan man inte förstå det? Nej, fransmän är en del annorlunda. De är lata och det krävs tre personer (med lön) som byter säck i papperskorgen på stranden.
En sak jag kommer sakna är glassen på crema di gelato. Igår smakade jag på vit choklad. Säger inget mer.
Det är svårt att fatta att det är över. Eller ja, det är ju inte över för det kommer alltid finnas kvar. Alla man träffat och allt man gjort och varit med om. Det finns kvar, som minnen och i album på facebook. Men ändå...
Ska väl inte börja oja mig redan, har ju flera dagar kvar på mig att supa in det bästa av rivieran.
Det skulle innebära att jag äter croissant och café au lait till frukost, går på strandpromenaden, ligger och solar och badar, äter pan bagnat eller salade nicoise till lunch, tar en till tre glassar om dagen på crema di gelato, dricker iskallt rosévin, piffar och njuter av livet.
Längtar efter er nu!
söndag 1 juni 2008
Vi leker Sally. Ni vet hon som går in skor och jobbar på bibliotek.
Emma och Sofia ute på Jimmy'z.
Igår passade vi på att festa loss lite.
Vi åkte till Monaco och gick på Le Jimmy'z. Le Jimmy's brukar vara hänget för Paris Hilton, Bono, Bob Sinclair och andra celebriteter. Igår fick de nöja sig med Sofia från Lish. Inte fy skam det heller!
Det var värt det, så att säga. Till Jimmy'z går jag gärna igen, men då skulle jag föredra att bo på hotellet bredvid, för att slippa jaga bussar och vänta på bussar och komma hem klockan fem.
Idag blir en otroligt oproduktiv dag. Jag ska se på SATC och fika. Inget mer.
Vi åkte till Monaco och gick på Le Jimmy'z. Le Jimmy's brukar vara hänget för Paris Hilton, Bono, Bob Sinclair och andra celebriteter. Igår fick de nöja sig med Sofia från Lish. Inte fy skam det heller!
Det var värt det, så att säga. Till Jimmy'z går jag gärna igen, men då skulle jag föredra att bo på hotellet bredvid, för att slippa jaga bussar och vänta på bussar och komma hem klockan fem.
Idag blir en otroligt oproduktiv dag. Jag ska se på SATC och fika. Inget mer.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)