fredag 29 februari 2008
Iallafall så tänker jag fortsätta på svenska nu.
Vi åt köttbullar, potatis, brunsås, lingon, ättiksgurka, daim, bilar, kallrökt lax, gravlaxsås och knäckebröd igår. Jag och några svennar och några andra europeer.
Jag och Vanessa åkte till ett riktigt bibliotek idag. Det öppnade dock inte förrän klockan 14, eftersom fransmännen är som de är; franska. (Som bara är en synonym till 'konstiga'..) Då gick vi till ett annat riktigt bibliotek. Det kan t.o.m. varit riktigare eftersom det hade öppet och dessutom har öppet imorgon. Bra skit. Imorgon ska jag och Vanessa sitta på biblioteket och plugga och när man behöver ett litet avbrott är det bara att titta ut genom fönstren och se palmerna i parken utanför. Ah, jag säger det funkar.
För övrigt är det sjukt mycket nu. Men det är lite som ett skämt. Jag försöker se det så iallafall. Man kan inte göra mer än sitt bästa och sen får jag skratta åt resten.
Förresten såg jag en temperaturskylt igår som visade på 20 grader plus. Jag kan korrigera till 17 kanske, men varmt var det! Nu är det bara de låga molnen som ska bort från himlavalvet!
Köss...
torsdag 28 februari 2008
Anyways.. I have good friends here, the weather is wonderful and it's a beautiful town.
bisous!
måndag 25 februari 2008
Idag är det måndag och dags att ta tag i livet igen. Ska strax åka till skolan och ha nån slags lektion och sen plugga massa finans. yay.
onsdag 13 februari 2008
Bara två dagar till av denna underbara vecka ska spenderas i det här andra landet, på lördag flaxar jag hem till darlingen och vännerna i Göteborg. Där ska jag äta god mat och baka och räkna finans... Och sprida kärlek! Ska också hem till päronen en sväng (de är inte sjungande, koreanska eller adoptiv- men jag kallar dem päron ändå) och bada badkar och hälsa på skogen och fälten.
En lektion imorgon. Det borde la funka!? Och två på fredag, hej vad det går! Sen är det packning och sen blir det flyga av.
Köss...
lördag 9 februari 2008
I går kväll när febersoffan skulle sova var det en jävla fest på nåt ställe nedanför. Och rökrutan verkade vara just där mitt fönster hämtar luft. Härligt! Bra nära ägg-och tomatkastning framåt midnatt, men sängen kändes för varm för att lämna.
Idag är det värre, men jag knaprar piller och ligger stilla i min säng och ser på avsnitt av E.R.
När jag blir frisk ska jag ta tag i saker här. Göra det lite bättre. Leva. Gilla-lalala läget.. Jag fick inspiration igår av en klok människa som jag saknar massor. Så; vad behöver jag för att må bra? Rutiner och träning. Ordning och reda. Det ska fialotta fixa.
fredag 8 februari 2008
Idag har jag varit ledig, vilket kommer att innebära att jag kommer att ha haft världens längsta helg på söndag kväll. Idag var det fantastiskt väder, så jag har varit utomhus. Först nån timma på stan där jag inhandlade lite kläder, sen hem och fixa en smarrig lunchbaguette med tonfisk, sallad, tomat, tapenade och ägg. Sen gick jag till stranden och satt i linne och byxor och läste Options Stratégiques och lite marketing. Nice!
Dags att kurera sig.. Och lyssna på gamla godingar, hehe..
torsdag 7 februari 2008
Bisous!
lördag 2 februari 2008
På bussen hem blev det slagsmål. Mellan fransoser givetvis. Vi andra belevade internationella gäster sysslar inte med sånt. Men fransmännen däremot... Man kan fasen aldrig veta vad de tar sig för. Samma människor som slogs på serpentinvägen ner, tände en cigarett på vägen upp. Det var inte ok. Man röker inte på bussar i Frankrike. Detta pekar på att de faktiskt är ett I-land, men det finns många starka bevis på att jag faktiskt gör en utlandstermin i ett U-land. Det vore ju fantastiskt!
Planerar att gå ner till nån liten shop här i gamla stan och köpa mig lite snask och chirre och sedan ligga i min säng och kolla på massor av avsnitt av Greys Anathomy. Gött va? Imorgon däremot kommer dagen gå åt till mina studier. Förhoppningsvis tillåter vädret strandpluggning.
Sjukt.. ena dagen skidbacken och andra dagen stranden, bara ett par timmar bort från varandra. Det är något som är positivt med Nice.
fredag 1 februari 2008
Aujourd'hui j'ai parlé beaucoup de francais. C'est très bien parce que je voudrais le parler flytande. Mais c'est un peu difficile, mais je pense que je suis mieux pour chaque jour. Mais aujourd'hui j'ai parlé le francais avec une fille qui s'appelle Marie, et elle est francaise.
Demain, je vais faire du ski avec mes amis de programme Erasmus. Nous sommes huit personnes qu'iraient avec autobus.
Där tröttnade jag.
Man känner sig som tappad bakom nåt flöte nånstans i indiska oceanen. Men det är la gött att guppa omkring där lite ibland med..
Imorgon ska jag åka skidor med sju andra utisar, vi drar klockan 07:30 till Isola 2000 för en dag i backarna. Börjar fundera på om jag kanske skulle tagit med mig ett par brillor hit som jag inte är rädd om, som är ok at paja i en krasch. Nu har jag inte det så jag får la helt enkelt inte krascha..
Veckan har varit lång, men jag ligger ändå "efter" med skolan, får bli plugg på söndag för att komma ikapp.
Idag hade vi caseredovisning. På engelska! Yay! Så jag pratade massor, det gjorde inte fransoserna och deras fransyskor. DÄr kan man säga att jag plockade poäng till slutbetyget. Gött det!