måndag 12 maj 2008

Jag ska verkligen göra mitt allra bästa för att inte klaga eller gnälla. Jag vet att jag klagar och gnäller och att det inte blir bättre för det utan av att jag tar tag i saker och ting och är lite påhittig för att fördriva tiden. Det är, som sagt, jäkligt lugnt här just nu. För lugnt. Man blir ineffektiv och rastlös och stressad för att man inte gör något även om man känner att man borde göra något. Så känner iallafall alla svenska tjejer. (fröknarna duktig...) Vi är så uttråkade att det enda vi gör är att äta. Typ. Jag går alltid till köksskåpen när jag har tråkigt. Att man sedan går promenader både morgon och kväll för att döda tid gör inte mycket för att förbränna kalorierna... Men iallafall. Det är ju gott att äta!

Men nu ska jag försöka ta tag i det där så att man håller sig lite sysselsatt så att tiden går lite fort. Ikväll ska jag nog på köttbullemiddag, och om inte så ska jag laga ratatouille och lax. Dessutom ska jag göra lite research inför ett grupparbete. Imorgon blir det banken, städning av lägenheten och sen till skolan och studera. På onsdag har jag tre timmar föreläsning som jag ser fram emot oerhört. Typ..

Idag har jag förresten också sysselsatt mig. Gått på marknaden och försökt hitta roliga saker, käkat lunch på stranden med klasskamrater, handlat mat på monoprix två gånger (och tvättmedel, vilket innebar att jag fick stå en hel kvart för att förstå alla olika varianter eftersom de inte hade den sorten jag hade sist, men det var ju bra för då försvann lite tid helt utan att jag tänkte på det!)

=)

Inga kommentarer: