onsdag 28 maj 2008

Har, tisdagen till ära, fått i mig två glas bubbligt vin. Sen dansade jag, Emma och Malin med EDHECs koloni av indiska studenter som är här för en sommarkurs. På Waynes är dansgolvet ytterst begränsat, till ca 8 kvadratmeter, plus en del bord. De i runda tal 10 000 indierna (läs 18) har sannolikt inte sett ett coverband spela live tidigare. Många av dem dansade som om de vore i trans. Dock utan någon som helst känsla for takt eller rytm. Vi tyckte de såg fantastiskt roliga ut och ville joina deras gang, sa det gjorde vi. Vi holl ut en halv låt, The One, sen pallade vi inte trycket. Trycket från 10 000 indier (läs återigen 18) som var fulla (kanske för första eller andra gången i sitt liv upptäckte vi, då senare på kvällskvisten fann en indier som satt utslagen utanför puben och en annan som klappade honom på huvudet och sa något som jag tror betydde "det ordnar sig.") och hoppade och studsade och dansade med armarna i vädret. Dessutom luktade de en blandning av indisk mat och svett. Kanske hade de haft eating competition på nåt indiskt hak innan..
Nu är klockan 00:22, jag ska plugga imorgon, kanske från 10, eller kanske från 11 och så länge som jag orkar.
Det är varmare ute än inne. Försöker få in frisk luft i mitt rum så att jag kan få lägga mig i en sval säng, det känns omöjligt.
Jag vill hem till Sverige. Tänk och ta en grillad korv med bröd nu. Eller en burgertallrik på torngrillen, med pommes med extra krydda. Och sen när man kommer hem svepa tre glas kall mjölk och värma en bulle i mikron. Fyfan. Mindre än tre veckor kvar. Ses då!

1 kommentar:

Anonym sa...

JA nu låter det som du är färdig där nere, vi får väl göra ett bullbak och sätta på grillen.... men hur blev denna formulering? Tänk vad vanans makt är stor och det verkar gälla även för mat. Kram mamma