onsdag 11 juni 2008

Idag har jag haft tenta. Den sista. Det gick nog bra.

Ikväll är det fest. Nånstans norr om Antibes, man åker buss och det är småvägar. Och open bar. Några av mina erasmusvänner ska citat, bli så fulla att de hamnar på sjukhus, slut citat. Idioter säger jag. Men vissa är födda 1988 och behöver festa av sig lite, en annan är ju fyra år före, och ett extra för att man är tjej.

Imorgon är det ledigt, förhoppningsvis lite strand och så en del fixande att göra innan hemfärden på söndag.

En sak jag inte kommer sakna här är idioter som står utanför på gatan med bilen på tomgång och tutar i femton minuter. Det blir liksom inte bättre, kan man inte förstå det? Nej, fransmän är en del annorlunda. De är lata och det krävs tre personer (med lön) som byter säck i papperskorgen på stranden.

En sak jag kommer sakna är glassen på crema di gelato. Igår smakade jag på vit choklad. Säger inget mer.

Det är svårt att fatta att det är över. Eller ja, det är ju inte över för det kommer alltid finnas kvar. Alla man träffat och allt man gjort och varit med om. Det finns kvar, som minnen och i album på facebook. Men ändå...
Ska väl inte börja oja mig redan, har ju flera dagar kvar på mig att supa in det bästa av rivieran.
Det skulle innebära att jag äter croissant och café au lait till frukost, går på strandpromenaden, ligger och solar och badar, äter pan bagnat eller salade nicoise till lunch, tar en till tre glassar om dagen på crema di gelato, dricker iskallt rosévin, piffar och njuter av livet.

Längtar efter er nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

fransmännen är inget för dig Sofia det hör jag men som sagt man fåt ta det bästa och det är väl allt du räknat upp. Klart att allt finns kvar i dig alla människor, maten känslor lukter mm mm. Nu längtar vi efter dig också. Vi ses på söndag. Kram mamma