Jag har haft lite lov. Då åkte jag hem till Sverige och hade en skön vecka med soffhäng, god mat, vänner, familj och kärlek. Fixade också med lägenhet så nu har jag det klart för inflytt när jag kommer hem från la France! På resan ned till Nice fick jag med mig min mor och bror som stannade mellan fredag och tisdag. Vi hade riktigt mysigt och tog det mest lugnt. Jag och Axel körde en shoppingrunda i Cannes på lördagen när mamman hade fått i sig dåliga skaldjur. Vädret var inte särskilt priviligierande, men lite beachhäng blev det, trots Axels protester. Men vi fick på honom mina inlines så fick han hålla till på promenaden när jag och mor låg och gottade oss.
Iallafall så har vi ätit god mat. På La Tapenade provade jag Canard (anka) och det var gött! La Favola på Cours Saleya var vi också på och fick god pasta och sallad. Sen har vi ätit smaskiga glassar från Crema di Gelato här utanför. Tur att de är så förbaskat dyra, annars hade jag lätt blivit en boll här.
Det är lite lugnare här nere nu, i skolan alltså. Det har både fördelar och nackdelar. Jag blir lite rastlös och vet inte vad jag ska göra och har alldeles för mycket tid att ägna åt hemlängtan... Ska försöka lägga den på att plugga istället, snart får jag en massa besök och då kommer det inte bli mycket gjort!! Idag gick jag till ett bibliotek efter skolan och imorgon ska jag också plugga nånstans. Är helt ledig från lektioner imorgon men det blir sjukt tråkigt att sitta inne i lht och uggla hela dagen så nånstans ska jag bege mig. Dock verkar det bli regn, så ingen strand...
Oh! Jag har fått biljetter till Masters tennisen i Monte Carlo av min bank! Två stycken! Så på lödag (första dagen på turneringen) ska jag och Malin dit och sitta på läktaren vid Court Centrale och vrida huvudet fram och tillbaka!!
Puss på er! Saknar er!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Hej på dej gumman!
Ja det var gött med beachhäng och Axel sa på hemresan att han var nöjd han också torts vårt intresse för beachen. Här är kallt men soligt och man undrar varför man inte bor i Nice. Kram mamma
Skicka en kommentar