tisdag 29 april 2008

jo, nu ska ni få höra!

Idag åkte Erica hem efter ett femdagarsbesök på rivieran. Jag har haft jätteroligt och mysigt och vi har hunnit med en hel del. Mycket strosande i Nice, en tur till en superfin strand i Cap d'Ail, fyra Pan Bagnat, en tur till St Paul de Vence, en dag på stranden, en trerättersmiddag, goda sallader och god kakaosorbet på Fenocchio, god efterrätt på la Favola och en del kortspel.
Helt klart fem toppendagar! Jag hade iofs skola hela dagen igår, men vi strosade på kvällen istället :)

Den 27 april badade jag i Medelhavet. Bildbevis kommer.

Den 24 april såg jag både Nadal och Federer spela tennis på central court i Monaco.

Jag har åtta dagar kvar i skolan, och bara en till kurs som ska börja.

Jag borde skaffa mig en hobby. Eller ja, jag ska ha självstudier här nere nu, i hur man tar det piano. Det ska faktiskt bli riktigt gött!

Kan ju självklart börja plugga Nordeagrejer, men det kanske kan bli strandlektyren!? Nu ska jag iallafall mest bara njuta! :)

Snart kommer min karl hit också, vi ska på utflykt som heter duga.. Troppan får se upp i pingst!

Idag kommer min syster hem från Asien/Australienresan. Jag saknar henne så att jag går sönder nästan.

Inga kommentarer: