Jag är sjuk, som fan. Jag har inte varit sjuk på ett och ett halvt år. It sucks. Men det innebär att jag igår fick tillfället att besöka ett franskt apotek. Franska apotek skiljer sig nämnvärt frå den svenska motsvarigheten. Franska apotek säljer till stor del skönhetskrämer och bantningspreparat, och man kan köpa sprutor med botox rakt över disk (botonia eller nåt liknande heter de och jag ska definitivt utforska detta närmare, för att jag är nyfiken, inte för att jag är gammal och rynkig). Medicin finns där också, bakom disken och jag fick med mig tre paket hem för en ringa penning på 9 euro. Sjukt bra. (kadadish...) Jag tror jag ska jänga mer på apotek det verkar som att det är där man fyndar i det här landet. Där och i vinhyllorna...
I går kväll när febersoffan skulle sova var det en jävla fest på nåt ställe nedanför. Och rökrutan verkade vara just där mitt fönster hämtar luft. Härligt! Bra nära ägg-och tomatkastning framåt midnatt, men sängen kändes för varm för att lämna.
Idag är det värre, men jag knaprar piller och ligger stilla i min säng och ser på avsnitt av E.R.
När jag blir frisk ska jag ta tag i saker här. Göra det lite bättre. Leva. Gilla-lalala läget.. Jag fick inspiration igår av en klok människa som jag saknar massor. Så; vad behöver jag för att må bra? Rutiner och träning. Ordning och reda. Det ska fialotta fixa.
lördag 9 februari 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Det låter bra och hoppfullt, men otur med party när man själv inte är på det humöret. Sköt om dig! Kram mamma
hej testing testing. Vet ninte om jag kan detta men jag gör ett andra försök sen ber jag nog om hjälp från ngt snille. Krya på dig söta du och fixa di lediga tid med må bra saker så kommer tiden gå fort. Här är allt lugna gatan men sen är det ju sportlov. Jörgen kommer hem idag skönt fast lite jobbigt också, jag har ju precis hunnit vänja mig vid att sköta allt själv utan att behöva kompromissa hahaha. Rasmus har sin tjej hos sig och de har det gött, tittar på tv dator gosar och löite idrott. Affe bor i ishallen helst hela sportlovet han är ju som en duracellkanin elr tiger som jag brukar säga till honom sitt still en stund det är ruktigt skönt men han brås väl på ngn kanske. vi hörs kram
det gick riktigt bra lovar att förhandsgranska nästa gång men du kan nog läsa och förstå ändå...kram
Skicka en kommentar