lördag 2 februari 2008

Gud, vad frekvent jag är...

Att skida idag var helt underbart! Riktigt goa backar och fantastisk snö och inte alls mycket folk. Lägg där till en strålande sol och du har en fantstisk dag i Isola 2000...

2610 meter höjd kom vi upp på som högst. Vid klart väder ser man ner till havet. Vi hade dock ett molntäcke under oss...

På bussen hem blev det slagsmål. Mellan fransoser givetvis. Vi andra belevade internationella gäster sysslar inte med sånt. Men fransmännen däremot... Man kan fasen aldrig veta vad de tar sig för. Samma människor som slogs på serpentinvägen ner, tände en cigarett på vägen upp. Det var inte ok. Man röker inte på bussar i Frankrike. Detta pekar på att de faktiskt är ett I-land, men det finns många starka bevis på att jag faktiskt gör en utlandstermin i ett U-land. Det vore ju fantastiskt!

Planerar att gå ner till nån liten shop här i gamla stan och köpa mig lite snask och chirre och sedan ligga i min säng och kolla på massor av avsnitt av Greys Anathomy. Gött va? Imorgon däremot kommer dagen gå åt till mina studier. Förhoppningsvis tillåter vädret strandpluggning.

Sjukt.. ena dagen skidbacken och andra dagen stranden, bara ett par timmar bort från varandra. Det är något som är positivt med Nice.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men va härligt det ser ut med den blandningen av bilder,skida ena dagen och stranden den andra dagen, läget är minsta sagt det mest ultimata man kan tänka sig. Glöm inte att njuta av allt vackert!!Kram mamma