tisdag 22 januari 2008

San Remo var fint. Dock bara soligt på förmiddagen. Klockan 10:04 avgick tåget från Gare SNCF i Nice, på vägen passerade vi bland annat Menton, Monte Carlo och Ventimiglia. Det är billigt att ta sig runt här och det finns massor av trevliga ställen att se så man går nog inte sysslolös här! Gänget som åkte var tolv personer av blandade nationaliteter; kineser, amerikanare, canadensare, svenskar och finnar i en härlig mix. Efter lunch gick vi runt i två grupper, kollade affärer, hittade små billiga restauranger och konstiga gator, åt gelato och handlade italiensk pasta och passata. Detta ska tillagas idag till lunch!
Väl tillbaka i Nice igen gick jag och Hanna hem till Hanna-Maria och åt sallad och drack vin och pratade. Det var ungefär vad jag orkade med den kvällen...

På söndagen var det finfint väder. Fullt av folk på Cours Saleya, där jag inhandlade frukt och lite saucisson sec och en foccacia till lunch. Lunchen och eftermiddagen spenderades på stranden. Satt och läste läxor i bara linne. I januari. Det är bra. I eftermiddag ska det bli 13 grader och soligt, dessvärre ska en annan sitta inne och räkna CAPM.. (Men förhoppningsvid finns det plats vid fönstren så man kan kika ut på palmerna, havet och privatjeten på flygplatsen...)

Inga kommentarer: