onsdag 16 januari 2008

Helt otroligt hur fort det går. I måndags kväll kändes det mesta piss och jag kunde liksom inte förstå hur detta skulle gå. Redan idag känns det som jag kommit in i språket och hänger med på föreläsningarna på ett helt annat sätt. Bra va? Tänk bara hur bra det kommer vara om ytterligare ett par veckor. Sen är det ju en sak att lyssna när folk pratar franska, då kan man iallafall följa med lite, men att sen prata det själv är fortfarande lite svårt. Det känns som att alla andra är så mycket bättre. Tror att vi utisar ska prata lite mer franska med varandra, så att vi kommer in i det och oss emellan behöver vi ju inte direkt skämmas om det blir fel.

Idag är busskortet fixat, 20 euro för obegränsat med resor inom hela regionen under en månad. Jag kommer till både till Cannes och alperna på samma kort. Sjysst deal.
Dessutom har det införskaffats mappar så att varje kurs har en egen. Med tanke på den mängd papper som delas ut här kan det vara bra att få lite ordning. Inget annat har nån ordning i det här landet så jag ska försöka ha en för mig själv. Även en del mat och matlådor har köpts till vårt lilla hushåll, så att man slipper käka baguetter varenda dag. Jag är typ redan trött på't!

Imorgon går jag bara mellan 9:30 och 11. Sen är det nån coctail för alla internationella studenter och sen är det bostadsbidragsfix. Hoppas att det inte ska ta så lång tid, för imorgon ska det bli soligt och det vore så skönt att hinna med en promenad längs stranden! (Och att beta av en del läxor...)

Har också bokat flyg hem till Sverige på mitt lov. Ser fram emot en dryg vecka i Göteborg, och kanske man hinner med en tur hem till Lish. I allafall ska jag flyga med det dyska bolaget lufthansa, som endast kostade 300 kronor mer än "lågprisbolaget" Sterling, man får mat på planet och man kommer tidigare till GBG och kan åka tillbaka senare. Sjukt bra!

Dagens ord är förresten en förkortning: le VAN. det betyder på svenska: net present value. så internationell är min skola.
Bisous!

Inga kommentarer: