onsdag 26 mars 2008

Då kör vi igen då. Ny trimester, nya kurser, nytt språk, nya klasskamrater och ny motivation. Eller? Inte direkt... Seg start måste jag säga. Sjukt seg. Jag vill helst inte ha några kurser alls, utan mest ligga på la plage, äta nybakade croissanter till frukost utan att vågen rör sig, och gå långa promenader längs havet och åka på utflykter till vackra platser. Inte sitta i tryckade värme i skolan och skriva ett arbete om EADS och deras IFRS-anpassning. Jag skiter väl i den, jag vill jobba med marknadsföring. Så första dagen på trimestre de printemps har innehållit följande tanke: "jag kanske skulle hoppa av en kurs". Dessutom snålar jag in på färgpennor. Jag straffar mig för att jag handlat för mycket kläder. Och nu får detta gå ut över mina studier. Hade tänkt att skriva rent dagens föreläsning med fina färgpennor men nu kan jag inte det så då gör jag inget istället.
Bra va?

Jo, förresten... I måndags var vi i Antibes och Juan les Pins:


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förståatt motivationen sjunker i samma takt som tempraturen ute stiger. Vilka härliga bilder!!
kram mamma

Anonym sa...

Hej Sofia!

Verkligen härliga bilder - undrar hur vi hamnat här i svedala...menmen det finns bra saker här med t ex risgrnsgröt och snö som håller på att smälta. förstår det är motigt att dra igång igen efter en skön påskledighet men det brukar komma in i vanliga gängar rätt snabbt
sköt om dej och lycka till med studet hälsar pappa- förresten hur gick det med abonnemanget?

Anonym sa...

snart måste vi få se en bikinibild!!
Kram mamma