fredag 29 februari 2008

Varför skrev jag på engelska? För att jag är sjukt internationell. Punkt.

Iallafall så tänker jag fortsätta på svenska nu.
Vi åt köttbullar, potatis, brunsås, lingon, ättiksgurka, daim, bilar, kallrökt lax, gravlaxsås och knäckebröd igår. Jag och några svennar och några andra europeer.

Jag och Vanessa åkte till ett riktigt bibliotek idag. Det öppnade dock inte förrän klockan 14, eftersom fransmännen är som de är; franska. (Som bara är en synonym till 'konstiga'..) Då gick vi till ett annat riktigt bibliotek. Det kan t.o.m. varit riktigare eftersom det hade öppet och dessutom har öppet imorgon. Bra skit. Imorgon ska jag och Vanessa sitta på biblioteket och plugga och när man behöver ett litet avbrott är det bara att titta ut genom fönstren och se palmerna i parken utanför. Ah, jag säger det funkar.

För övrigt är det sjukt mycket nu. Men det är lite som ett skämt. Jag försöker se det så iallafall. Man kan inte göra mer än sitt bästa och sen får jag skratta åt resten.

Förresten såg jag en temperaturskylt igår som visade på 20 grader plus. Jag kan korrigera till 17 kanske, men varmt var det! Nu är det bara de låga molnen som ska bort från himlavalvet!

Köss...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott med lite svenskmat i Nice.Man blir ju mer svensk ju längre hemifrån man kommer. Konstigt det är för när man är hemma så vill man helst laga italienskt eller typ fransk mat. Härlig utsikt idag, Här är grått men skönt!
Kram mamma

Anonym sa...

som sagt gott med svensk mat - men jag tycker ni skulle haft grynkorv och rotmos oxå....vi ska i alla fall prova bordeauxviner ikväll.. och käka lamm inte så svenskt precis - säkert lite tyngre viner än de som produceras hos er.
have a nice day
pappa